Saturday 24 March 2012

Tädi Liide Napoleonikook

Kõigile suurematele sünnipäevadele tegi tädi Liide alati oma Napoleoni. Ma ei ole kunagi paremat kooki saanud ning isegi tema retsepti kasutades ei tule see alati sama hea kui tema tehtud. Eks ta lisas sinna tiba särtsu, kamaluga armastust ning tohutu koogitegemise kogemuse.

Tainas:
3 klaasi jahu
300 gr tükeldatud pehmet võid
1 kl külma vett
0,5 tl soola

Sega tainas kokku ning jaga 10 võrdseks osaks. Vormi peovahel pallid ning pane toidukilesse. Pisata pallid paariks tunniks külmikusse.

Pane ahi sooja. Pallid rulli hästi õhukeseks ning küpseta ühe kaupa. Tädi Liide juhiste järgi tuleb tükid enne ahju panemist ruudu kujuliseks lõigata. Minu jaotatud tainapallid ei ole alati nii ühes mõõdus ja sedasi tulid ruudud erineva suurusega. Ma lihtsalt rullin pallid õhukeseks ja küpsetan sellisena nagu nad on. Küpseta ahjus helepruuniks. Üks tainapallidest küpseta natuke pruunimaks (võid selleks jätta kõige väiksema palli) ning tõsta see kõrvale.

Keedukreem:

1 l piima
8 spl suhkrut
8 muna
8 spl jahu
120 g võid
vanilje/rummi/viskit/konjakit

Kuumuta piim keemiseni. Mina tavaliselt kasutan kahte potti kreemi tegemiseks. Piim kipub kiirelt kõrbema minema ning selle pärast ma kuumutan piima ühes nõus aga kreemi teen teises.
Ära lase piima keema! Sega piima sisse suhkur ja jahu. Lase natuke jahtuda. Kui piima on liiga kuum saab sellest hoopis magus munapudru mitte vaniljekreem. Pidevalt segades lisa ükshaaval munad ja siis alles maitseks vaniljet ja/või ühte nimetatud alkoholidest. Minu lemmik kreemi tegemisel on Jack Danielsi viski :) Kõige lõpuks lisa või. Sega korralikult. Vaniljekreem peaks olema keskmise hapukoore paksune.

Nüüd võta kandik ning pane sinna esimene küpsetatud tainaleht. Kata kreemiga. Jätka kuni kõik kihid on kasutatud. Ülejäänud kreemiga kata terve kook. Mina kasutan tavaliselt ümmargust koogialust ning nüüd lõikan ääred ühtlaseks. Eks see lõikamine palju segadust tekitab aga neid ääri on pärast pikka küpsetamist mõnus nosida. Purusta käte vahel kergelt pruunimaks küpsetatud leht ning puista see koogile peale. Lase koogil seista vähemalt 3-4 tundi enne serveerimist.

Kindlasti ei sobi Napoleoni kook kaalujälgijatele aga tuhanded kalorid on väärt iga suutäit :)

No comments:

Post a Comment